(Re)Made in Rojc: glazbene radionice Metamedija

Radio Rojc

Objavljeno 22.07.2020. pod Gradimo Rojc

Metamedij, partnerska organizacija projekta GRAD(imo) ROJC,  provodi Made in Rojc, program koji se sastoji od natječaja za neafirmirane glazbenike za snimanje autorskih radova u community studiju Metamedij i glazbene radionice Remade in Rojc: Ableton Live X.

Natječaj za neafirmirane glazbenike bio je raspisan od 28. ožujka do 30. travnja, a poziv je bio namijenjen svima, neovisno o dobi izvođača, žanru i broju članova. Stručni je žiri (koji su činili Marijan Jelenić (glazbenika, autor, ton majstor, producent, gitarist), Miro Kusačić (hrvatski pjevač, gitarist, tekstopisac, kompozitor te osnivač i član pulskog rock sastava Messerschmitt) i Ferid Hukić (glazbenik, multiinstrumentalist, kompozitor, aranžer, ton majstor/live engineer) odabrao četiri finalista koji su potom snimali svoje pjesme u studiju sa studijskim tehničarima i producentima zvuka Brunom Legovićem (glazbenikom, gitaristom, ton majstorom, producentom) i Feridom Hukićem.

“Osnovni kriteriji za odabir finalista bili su kreativnost, potencijal, pripremljenost i razumijevanje glazbe. Tako je u izbor ušao bend umaški tročlani bend Arya (Dino Josipović na gitari i vokal, Elvin Bešić na bas-gitari i Martin Purišić na bubnjevima) kao, prema riječima žirija, kompaktan i čvrst bend s izvrsnom demo snimkom, potom pulski bend Panic Alert (Anton Benčić kao vokal, Kristian Ljubišić na gitari, Zoran Pereša na bubnjevima i Dorian Matošević na bas-gitari i kao back vokal) kod kojeg se očituje jak studijski potencijal, zatim Mirko Incos, pulski reper koji nakon dugogodišnjeg ustrajanja zaslužuje biti potaknut produkcijom i promocijom i, posljednji, sastav Silk’n’Smooth (Enver Jusufi i Vito Bajec) koji kreativno koristi modernu tehnologiju i stvara ambijentalno-plesnu glazbu”, piše nam Marijeta Bradić, projektna asistentica u udruzi i koordinatorica projektnih aktivnosti na projektu GRAD(imo)ROJC. Bendovi su nakon selekcije prošli radionicu osnova rada u studiju (bila je otvorena i za javnost) pod vodstvom Brune Legovića te započeli sa snimanjem autorskih pjesama u studiju. Rezultat su četiri pjesme koje će ići na zajedničko izdanje s pjesmama nastalim na radionici Remade in Rojc.

Radionica Remade in Rojc: Ableton Live X održala se od 20. travnja do 1. srpnja, a njezini su voditelji bili Branko Škara (prof. klarinetist, gažer, viši predavač, part-time kompozitor), Anamarija Škara Youens (magistra muzike i talijanskog jezika i književnosti) i Ivan Šugar (profesor, saksofonist, giger, akademski glazbenik i light producent). Koncept provođenja radionice se promijenio s obzirom na COVID 19, te se umjesto inicijalno zamišljenog grupnog rada uz samostalne praktične vježbe radionica prilagodila formi koja se može održati online. Sudionici i mentori sastajali su se jednom do dvaput tjedno na online platformi Zoom gdje su polaznici pratili predavanja mentora i pokazne vježbe u Abletonu, a uz to i samostalno učili raditi u softveru te ispunjavali radne zadatke i vježbe koje su potom pohranjivali i objavljivali na radionički Soundcloud profil. Ovo je bila prva sadržajno i vremenski zahtjevnija radionica u takvom formatu za udrugu, te unatoč prednostima koje on nudi (a prvenstveno mogućnost da se ona održi u specifičnim uvjetima) i inicijalno visokom broju prijavljenih, takva je radna dinamika rezultirala je i manjkavostima; grupna se dinamika teško održavala te je došlo do poteškoće u ostvarivanju interakcije, a uskoro i do opadanja broja polaznika. No kao posljedica toga, formirala se konkretna baza motiviranih polaznika, a do prave je grupne radioničke dinamike na kraju ipak došlo nakon postupnog popuštanja mjera te su polaznici, uz podršku mentora Brune Legovića, svoje pjesme dovršili u studiju.

Erik Bastijanić (21, DJ i producent iz Pule s prethodnim iskustvom rada u Abletonu) je za vrijeme radionice uspio dovršiti dvije pjesme; remiksirao je pjesmu Pogled od benda Arya te producirao svoj singl Gin & Tonic. S radionicom je izrazito zadovoljan te ju je ocijenio visokom peticom: “Nisam bio na puno radionica, ali svakako mogu reći da mi je ovo jedno od boljih iskustava otkako sam počeo raditi muziku. Iako sam došao s određenim predznanjem, pokupio sam par sitnica koje nisam ni znao da Ableton live ima i može. Također sam i dosta naučio o glazbenoj teoriji u globalu. Jako mi se svidjelo raditi s muzičarima, snimati live instrumente i onda to pretočiti u nešto svoje.”

Projekt se trenutačno nalazi u fazi pripreme materijala za izdanje te navigiranjem unutar trenutačnih i budućih ograničenja za njihovu prezentaciju. Završno izdanje svih pjesama očekuje se u listopadu, a u planu su nastupi i slušaonice, kao i plasiranje pjesama na lokalne radijske postaje.

Sabina Softić

RSS 2.0 | trackback